29.10.2019
Дзяніс Мялешкін, намеснік дырэктара НАІП, даў інтэрвію вядучаму навінаваму парталу Беларусі TUT.BY, у якім падрабязна распавёў аб дзейнасці агенцтва, працы з замежнымі кліентамі і перспектывах прыцягнення ПЗІ ў Беларусь. Мы публікуем вытрымкі з інтэрв'ю.

— Праз НАІП дакладна праходзілі вялікія інвестары, якія прынеслі краіне грошы і  класныя праекты. Можаце назваць тых, кім асабліва ганарыцеся?

—  Добрае пытанне. Мы не заключаем ніякіх юрыдычных пагадненняў з інвестарам — гэта па-першае. "Так, давайце зробім дакумент, што вы  прыйшлі ў краіну праз нас і пры нашым садзейнічанні», — такім НАІП не  займаецца, хоць нам часам раяць, каб хадзіць і  даваць справаздачу аб  выніках (усміхаецца). Па-другое, кампанія можа прыйсці ў агенцтва, атрымаць інфармацыю, а  потым з'ехаць і  гадамі прымаць рашэнне. Можа, гады праз тры вяртаецца... Такое складана адсачыць, ды мы i не спрабуем. Гэта не нашы мэты.


Але магу сказаць, што мы дапамагалі шматлікім буйным гульцам. Напрыклад, кампаніі Kronospan (міжнародны дрэваапрацоўчы гігант з аўстрыйскімі каранямі. --   заўв. TUT.BY), «КСБ Вікторыя» (развівае ў Беларусі сетку «МакДональдс»), Gurish Construction (Турэцкі будаўнік найбуйнейшага беларускага ветрапарку ў Віцебскай вобласці), GABI Group (польская кампанія, якая будуе ў Беларусі завод па вытворчасці мэблі для IKEA), Kawasaki (японская тэхналагічная карпарацыя, вядомая матацыкламі), ABB (спецыялізуецца на электратэхніцы і энергетычным машынабудаванні), Nvidia (амерыканскі распрацоўшчык графічных працэсараў).

НАІП ні ў якім разе не забірае ўсе лаўры пашаны сабе: калегі з дзяржорганаў, кансалтынгавыя фірмы, рыэлтарскія і юрыдычныя агенцтва прайшлі доўгі шлях, на якім выдатна папрацавалі. Але мы ганарымся, што гэты шлях на беларускі рынак для многіх кампаній пачаўся як раз з НАІП.

— У вас на сайце ёсць інвестыцыйная база, дарожная карта. Як яна фармавалася? Якой павінна быць беларуская кампанія, каб туды патрапіць?

— Дарожная карта інвестара — гэта наш гонар. Яна працуе c пачатку года ў тэставым рэжыме і працягвае развівацца. З сакавіка па жнівень ішоў пераклад на розныя мовы, збор статыстыкі па рэгіёнах у плане іх інвестыцыйнай актыўнасці, эканамічнага становішча, сітуацыі з экспартам і імпартам. Цяпер працуем над магчымасцю маніторынгу, паляпшаем інтэрфейс і робім шэраг іншых важных абнаўленняў.

Трапіць туды можна праз райвыканкамы: для іх створаныя асабістыя кабінеты і яны ўносяць інфармацыю. Сёння на карце больш за 1200 інвестыцыйных праектаў і ідэй. Перад раёнамі на старце мы ставілі задачу сабраць максімальную колькасць. Дзесьці, вядома, з-за гэтага страцілася якасць, але так мы здолелі цалкам пратэставаць функцыянал.

— Каманда НАІП. Колькі ў ёй цяпер людзей і хто яны?

— Фактычна зараз — 33 чалавекі. Пэўныя вакансіі кіруючага складу ў нас ёсць, але ў пляне спецыялістаў за апошні час НАІП ўмацавалася. У нас даволі маладая каманда — - сярэдні ўзрост 32 года. Атрымаўся сплаў маладосці і вопыту.

— Цяжка ці прыцягнуць маладых хлопцаў на працу ў дзяржкампанію?

— Не,на пэўныя пасады нават ёсць конкурс. Сёння мы ўжо адбіраем, а не хапаемся за любога, які апублікаваў рэзюмэ.

У канцы 2017 года была рэформа дзяржорганаў, у нас скарацілі тры пасады. Але разам з тым павысіўся ўзровень зарплаты ў агенцтве, яна зраўнялася з міністэрскімі. Гэта таксама дазваляе нам прыцягваць маладых і амбіцыйных.

— Як вы самі ацэньваеце працу НАІП?

— Мы аптымісты, таму ў нас усё добра. Для дзяржструктуры мы вельмі маладыя, нам усяго дзевяць гадоў, у нас малады калектыў — - І ужо ёсць вынікі. НАІП ганарыцца імі і хоча развівацца далей.

Поўны тэкст інтэрвію даступныпа спасылцы.

Фота: TUT.BY.